Річний звіт про діяльність дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №6 «Метелик» м. Суми, Сумської області за 2024/2025 навчальний рік

Сумський навчальний заклад (ясла-садок)  №6 «Метелик» розташований за адресою м. Суми,  вулиця Харківська, 10. Засновником закладу є Сумська міська рада.  Діяльність закладу здійснюється  згідно з основними положеннями Конституції України, Закону України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про охорону праці», «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», Положення про ЗДО, Положення «Про  порядок здійснення інноваційної діяльності», Санітарного регламенту ЗДО,  Інструктивно-методичного листа «Про організацію фізкультурно-оздоровчої роботи у дошкільному закладі», листа МОН «Про рекомендації для працівників ЗДО на період дії воєнного стану в Україні», власного Статуту, колективної угоди між адміністрацією,  профспілковим комітетом та трудовим колективом,  Правил внутрішнього трудового розпорядку, посадових інструкцій.

У дошкільному закладі протягом 2024/2025 навчального року функціонувало 10 груп, кількість вихованців – 212 дітей.

Груп раннього віку-2

Молодшого дошкільного віку -2

Середнього дошкільного віку -3  (з них 1 інклюзивна група та 1спеціальна група з порушенням мовлення)

Старшого дошкільного віку -3  (з них 1 інклюзивна група та 1спеціальна група з порушенням мовлення)

Заклад працював за п’ятиденним робочим тижнем: з 7.00 до 17.30 год.

Протягом  2024/2025 навчального року, з урахуванням реалій сьогодення та дії правового режиму воєнного стану, заклад надавав освітні послуги у змішаному форматі (очно та дистанційно).

Укомплектованість педагогічними кадрами та техперсоналом здійснюється відповідно до штатного розпису. Освітній процес здійснювали 26 педагогічних працівників. З них: завідувач – 1, вихователь-методист – 1, вихователів – 16, практичний психолог – 1, музичних керівників – 2,  вчителів логопедів – 2, інструктор з фізкультури-1, асистентів вихователя – 2.  Повну вищу спеціальну педагогічну освіту мають 16 педагогів (61,5%). Число педагогів, які мають іншу повну вищу педагогічну освіту становить 7 осіб, що у відсотковому співвідношенні –  27% від загальної кількості, неповну вищу – 3 педагога ( 11,5%).  Вакансії відсутні.

Протягом 2024/2025 навчального року двічі проведено загальні збори колективу, під час яких розглядалися питання різного формату: перспективи роботи закладу в 2024/2025 н.р.; роль усіх ланок трудового колективу у забезпеченні належних умов для гармонійного розвитку та формування життєвої компетентності дошкільників; виконання посадових обов’язків та правил внутрішнього трудового розпорядку та інші.

Один раз на квартал проводилися виробничі та адміністративні наради під час яких висвітлено питання підготовки закладу до осінньо-зимового періоду, робота зі зверненням громадян, психологічний клімат у колективі, робота щодо збереження життя та здоров’я дітей та інші.

У 2024/2025 н.р. проведено 4  педагогічні ради, під час яких розглядалися питання, які розв’язували пріоритетні питання на навчальний                    рік, схвалено освітню програму закладу, оцінено результативність її виконання та виконання Базового компонента дошкільної освіти, хід якісного виконання програм розвитку, виховання і навчання дітей у кожній віковій групі, затверджені заходи щодо зміцнення здоров’я дітей, обговорено питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, шляхи розвитку їхньої творчої ініціативи, удосконалення організації освітнього процесу у закладі та інші.

Відповідно до Закону України «Про охорону праці», діючим вимогам проводилося навчання та перевірка знань працівників з охорони праці, повторні та позапланові інструктажі з охорони праці, з охорони життя і здоров’я дітей, пожежної безпеки, надання першої медичної допомоги.

Кожного кварталу проведено випробування спортивного та нестандартного обладнання на території дошкільного закладу, в спортивній та музичній залі, в групових кімнатах, що оформлено відповідними актами.

Робота педагогічного колективу та всіх працівників закладу щодо профілактики дитячого травматизму будується на Інструктивно-методичних рекомендаціях «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у закладах дошкільної освіти». За звітний період у закладі дошкільної освіти відсутні випадки травматизму.

Освітній процес у Сумському дошкільному навчальному закладі №6 «Метелик» здійснювався  відповідно до програмно-методичного забезпечення та був єдиним комплексом освітніх компонентів для досягнення вихованцями результатів навчання (набуття компетентностей), визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, чинними освітніми комплексними та парціальними програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України.

Зміст інваріантної складової Базового компонента дошкільної освіти забезпечувався через комплексну програму розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля», рекомендованої Міністерством освіти і науки України (лист МОНУ від 23.05.2017р. №1/11-4988, протокол №6 від 03.12.2021 зареєстр. у  Каталозі за № 1.0025-2021).

Варіативна складова Базового компонента дошкільної освіти реалізувалася через роботу гуртків та інтеграцію змісту парціальних програм у різні види діяльності.

У 2024/2025 навчальному році  упроваджувались такі парціальні програми для інтеграції їх змісту у різні види діяльності:

– парціальна програма «STREAM-освіта, або Стежинки у Всесвіт: альтернативна програма формування культури інженерного мислення в дітей передшкільного віку», схвалено МОН України для використання у дошкільних навчальних закладах (лист від 14 липня 2020 року № 22.1/12-Г-274);

–  програма з фізичного виховання дітей та дошкільного віку «Казкова фізкультура» за редакцією М.Єфіменко. (Лист ІМЗО від 09.07.2019№ 22.1/12-Г- 627);

– парціальна програма з національно-патріотичного виховання для дітей середнього та старшого дошкільного віку «Україна – моя Батьківщина» за заг. науков.  редакцією Рейпольської О.Д. (Протокол №3 від 21.06.2022 у каталозі за №1.0009-2022).

– парціальна програма  «Формування математичної компетентності у дітей дошкільного віку» Зайцева Л.І. (Протокол №3 від 25.06.2021 у каталозі з №1.0008-2021);

– парціальна програма розвитку дитини від 2 до 6 років через гру «Творці майбутнього». Автори Рома Р.Ю.,  Піскова І.Ю., Малевич Г.В., Шварова Г.В (Протокол №1 від 04.01.2023 у каталозі за №1.0001-2023);

– корекційна програма розвитку мовлення дітей із загальним та фонетико-фонематичним недорозвиненням мовлення (молодший, середній та старший дошкільний вік,  авт. Гусєва Н.О..  (схвалено та рекомендовано до впровадження вченою радою КЗ СОІППО, протокол від 31 жовтня 2022 року №9).

Враховуючи варіативний складник Базового компоненту дошкільної освіти, у закладі проводилася відповідна гурткова робота. Упродовж навчального року працювали гуртки для дітей старшого дошкільного віку – гурток зі степ аеробіки «Маленькі грації», гурток зі гри на фортепіано «Моє фортепіано», для дітей середнього дошкільного віку – вокальний гурток «Домісолька». Особливості гурткової роботи – цілеспрямоване використання вільного часу для повноцінного розвитку потенційних можливостей дитини, свобода вибору профільного спрямування, напрямів діяльності та освітньої програми, творчий характер освітнього процесу.

Одним із провідних аспектів у кадровій роботі щодо забезпечення високого методичного й професійного рівня діяльності колективу є підвищення кваліфікації та атестація педагогічних працівників.

Протягом навчального року курси підвищення кваліфікації при СОІППО відвідали 6 педагогів:   вихователі Брайкова Т.О., Зайцева С.В.,Мельник І.В., Козачок А.М, асистент вихователя Карпичко А.В., практичний психолог Скляр Н.І. та 1 кухар – Ардуханян І.Е..

Атестація педагогічних працівників закладу дошкільної освіти проводиться відповідно до Закону України «Про освіту» (ст. 50), Закону України «Про дошкільну освіту» (ст.32), Положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 09 вересня 2022 року № 805 (у редакції наказу МОНУ 10 вересня 2024 року №1277).

Згідно перспективного плану проходження атестації у навчальному році атестувалося 9  педагогів. За підсумками атестації вихователям Будік Л.В., Колосок О.А., Шевельовій Ю.В. присвоєна кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії», вихователю Михайличенко Ю.М. присвоєна кваліфікаційна категорії «спеціаліст першої категорії»; вихователю Козачок А.М., вчителю-логопеду Трофименко Т.І., музичному керівнику  Яковлевій Д.М., практичному психологу Скляр Н.І. присвоєні кваліфікаційні категорії «спеціаліст другої категорії», асистенту вихователя Богдан О.В. встановлений 12-й тарифний розряд.

Аналіз рівня кваліфікації педагогічних працівників показав, що кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» мають  7 педагогів (26%); «спеціаліст І категорії» 6 педагогів (22%); «спеціаліст ІІ категорії» – 9 осіб (33%); «спеціаліст» – 3  особи (12%), 12-й тарифний розряд має 1 педагог (3,8%)

 

 

Діяльність закладу освіти з атестації педагогічних працівників у 2025 році була  такою, що відповідала державним вимогам та стимулювала підвищення професійного росту педагогічних працівників, сприяла впровадженню в практику роботи з дітьми сучасних форм і методів роботи, інноваційних технологій.

Для якісної організації проведення атестації, у методичному кабінеті було оформлено «Атестаційний вісник», в якому розміщувалися матеріали щодо питань оцінки педагогічної діяльності педагогічних працівників, прав та обов’язків членів атестаційної комісії, термінів проведення атестації. В рамках тижня педагогічної майстерності педагогічних працівників, що атестуються були проведені відкриті заняття, майстер-класи, творчі звіти.

Слід зазначити, що діяльність закладу дошкільної освіти стимулює педагогів до підвищення професійного рівня.

Методична робота та організація освітнього процесу закладу дошкільної освіти були спрямовані на вирішення на  виконання таких завдань, при визначенні яких враховувались їх сучасність, актуальність, результати діагностування педагогів, аналіз результатів роботи, можливості колективу, а саме:

  1. Впроваджувати в роботу нові, сучасні форми і методи співпраці з родинами вихованців для досягнення позитивних результатів у питаннях розвитку та виховання дітей дошкільного віку;
  2. Створити умови для формування ігрової компетентності вихованців шляхом збагачення ігрового середовища та впровадження сучасних ігрових методик;
  3. Продовжити освітню роботу, яка сприяє сталому розвитку особистості дошкільника, формує творчі та технічні компетентності, продуктивне та критичне мислення дітей шляхом STREAM-освіти.

Зміст діяльності методичного кабінету включав: підготовку та поновлення інформації про організацію освітнього процесу на сайті ЗДО, на сторінці у Facebook, поновлення каталогів педагогічних видань та методичної літератури, фонду нормативно-правових, інструктивно-методичних документів, відео-банку різних форм роботи з дітьми, організацію виставок новинок методичної літератури, тематичних виставок робіт дітей та їх батьків, тематичних тижнів, днів.

У методичному кабінеті регулярно організовувалися виставки літератури: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «Програмове забезпечення дошкільної освіти», «Формуємо дошкільну зрілість дітей, готовність до навчання у новій українській школі», тематичні виставки до педрад, семінарів.

Організаціяметодичної     роботи була направлена на    дотримання принципів науковості, зв’язок з життям  та актуальність, системності   і систематичності, комплексного характеру, послідовності    і наступності, безперервності,   творчого характеру,  максимальної активізації педагогів, конкретності, спрямованості      на головне  – єдності       теорії та практики, оперативності, гнучкості, мобільності,   колективного характеру.

Протягом року для педагогів закладу освіти були сплановані різноманітні методичні заходи, які сприяли підвищенню рівня кваліфікації педагогів. Це дало можливість кожному педагогічному працівнику працювати самостійно за планом самоосвіти. Тематика самоосвіти визначалася самими педагогами з урахуванням потреб освітнього процесу та рівня їхньої підготовки. Про виконану роботу, протягом 2024/2025 н.р., кожен педагог звітував на педагогічних годинах.  Показниками ефективності самоосвіти, перш за все, стали якість організованого педагогами освітнього процесу і їх професійно-кваліфікаційний ріст.

Спрямовуючи  освітній процес на  виконання пріоритетних завдань, адміністрацією  сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи,  як  засідання педагогічних  рад, семінари-практикуми «Методичний та психологічний супровід організації взаємодії родини та ДНЗ», «Ігри ,що розвивають фантазію і словесну творчість у дітей дошкільного віку», «Формування навичок психологічної безпеки педагога»,  тренінги «Кожна людина – відображення свого внутрішнього стану» , «Вчимося спілкуватися», «Психоемоційне здоров’я педагога», колективні перегляди занять та режимних моментів (жовтень-квітень), консультації (щомісяця), майстер-класи, ділові ігри та інші форми методичної роботи.

Під час проведення колективних переглядів   педагоги продемонстрували свою фахову майстерність,   творчість, уміння цікаво і невимушено залучати дітей до пізнавальної та практичної діяльності за темою, підтримувати дитячу                                                                                                                                                                                                                                                                                               зацікавленість упродовж всього заняття. Кожне переглянуте заняття свідчило про велику попередню роботу з малятами і батьками. У кожного вихователя спостерігався свій особистий стиль підготовки та проведення освітньої роботи з малятами; у кожного педагога – були власні творчі родзинки, які варто запозичити іншим та впровадити у свою практику роботи.

Протягом навчального року плідно працювала творча група над темою  «Формування основ патріотичного виховання як засобу всебічного розвитку особистості майбутнього громадянина», що дало можливість формувати ціннісне ставлення особистості до українського народу, Батьківщини, держави, нації, а це дає змогу дитині розширювати свій світогляд, накопичувати соціальний досвід, знання про рідну країну, її культуру та народне мистецтво, що допомагає формувати у дитини чітку орієнтацію на трудову діяльність та сприяє духовному збагаченню дошкільників. Також було виявлено, що робота з національно-патріотичного виховання має великий вплив на формування духовної особистості сучасної дитини. Завдяки цьому реалізується багато завдань:

  • Пізнавальні – спрямовані на розширення знань про традиції, трудові звичаї народу;
  • Розвивальні – передбачають психологічний і художньо-естетичний розвиток шляхом оволодіння практичними вміннями та навичками;
  • Виховні – визначають формування інтересу до свого краю, українського народу, його традиціям та культури.

З метою реалізації  завдань патріотичного виховання педагоги   створили умови для накопичення дітьми першого позитивного загальнолюдського духовного досвіду через активне залучення їх до різних видів діяльності: ігрової, пізнавальної, комунікативно-мовленнєвої, предметно-практичної, образотворчої, музичної, рухової, театралізованої тощо.

Інноваційна діяльність нерозривно пов’язана з впровадженням інноваційних технологій з прогнозованим результатом. У 2024/2025 навчальному році здійснювалося впровадження таких інноваційних технологій: елементи методики  М. Монтессорі  (Суворова Л.О.), «Пісочна терапія (sand-play)» (Сенченко О.В.), палички  Кюїзенера  (Молявко Н.В.), логічні блоки Дьєнеша (Михайличенко Ю.М.), здоров’язбережувальні технології (Сисоєва Н.М.), мнемотехніка (Шевельова Ю.В., Брайкова Т.О.), коректурні таблиці Н. Гавриш (Єрмак О.В.), технологія раннього читання за Л.Шелестовою (Колосок О.А.), ТРВЗ    (Шинкаренко Н.Б.), спадщина С.Руссової (Мельник І.В.), нетрадиційне малювання  (Зайцева С.В., Лазаренко Г.М.), методика «6 цеглинок» (Колощук Т.В.), «Технологія «Су Джок»» (Швидун О.В.), «Креативна дошка (малювання на «чарівному склі»)» (Колосок О.А.), «Степ-аеробіка» (Чигрин О.О.). Впровадження інноваційних технологій дала можливість педагогам творчо підійти до визначення шляхів реалізації завдань дошкільної освіти, що забезпечує високу продуктивність діяльності дітей. Під час організованої діяльності діти творчі, емоційні, сприймають і вирішують різноманітні пізнавальні та проблемні завдання, активно відповідають на запитання, можуть самостійно робити висновки та узагальнення, висловлювати свої судження. У методичному кабінеті поповнено «банк» інноваційних технологій, які впроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, цілей та прогнозованих результатів.

Для забезпечення комплексного творчого процесу, надання допомоги молодим спеціалістам вихователем–методистом складений електронний каталог з анотаціями психолого-педагогічної літератури та навчальних видань, рекомендованих Міністерством освіти і науки України, створена електронна бібліотека, на сайті закладу розміщені тематичні посилання на адреси корисних для педагогів веб-сайтів.

У методичному кабінеті на допомогу педагогам у самоосвітній діяльності сформований банк матеріалів (перелік рекомендованої для самостійного опрацювання літератури, матеріали з ППД, новинки психолого-педагогічної літератури), який постійно поповнюється довідниковою і методичною літературою, періодичними виданнями тощо.

Для надання початківцям допомоги в самоосвітній діяльності в методичному кабінеті закладу сформовано банк матеріалів: пакет нормативно-правових документів щодо організації освітнього роботи в закладі дошкільної освіти, списки рекомендованої літератури для самостійного опрацювання, варіанти планів самоосвітньої роботи, пам’ятки, каталог відеоматеріалів, методична сторінка на сайті закладу.

Методичний кабінет закладу дошкільної освіти служить лабораторією педагогічної майстерності і школою передового досвіду, постійно діючі консультативні пункти як для педагогів, так і для батьків вихованців. На його базі постійно розгорталися різні форми інтерактивної взаємодії дорослих суб’єктів освітнього процесу, а тому, крім консультацій, були організовані майстер-класи із залученням досвідчених педагогів, тренінги і практикуми, мозкові штурми, рольові й ділові ігри для педагогів і батьків тощо, в тому числі із застосуванням Інтернет – ресурсів (вебінари у режимі он-лайн). Зміст діяльності методичного кабінету включав: підготовку та поновлення інформації про організацію освітнього процесу на сайті ЗДО, на сторінці у Facebook, поновлення каталогів педагогічних видань та методичної літератури, фонду нормативно-правових, інструктивно-методичних документів, відео-банку різних форм роботи з дітьми, організацію виставок новинок методичної літератури, тематичних виставок робіт дітей та їх батьків, тематичних тижнів, днів. У методичному кабінеті регулярно організовувалися виставки літератури: «Новинки методичної літератури», «Готуємось до педагогічної ради», «Програмове забезпечення дошкільної освіти», «Формуємо дошкільну зрілість дітей, готовність до навчання у новій українській школі», тематичні виставки до педрад, семінарів.

Заклад дошкільної освіти займає активну соціальну життєву позицію та привчає дітей з дошкільного віку розуміти соціальну значимість участі у заходах різного рівня. Протягом 2024/2025 навчального  року заклад дошкільної освіти прийняв участь у заходах, конкурсах, акціях:

– Постійні учасники Всеукраїнських акцій від благодійного  фонду   «Щаслива лапа»;

– Участь в обласному конкурсі на кращий Інтернет-сайт закладу дошкільної освіти (листопад 2024);

– Долучились до благодійної акції «Стань Миколайчиком для захисників» (грудень 2024)

  • Участь у конкурсі «Земля очима дітей: Екологічний театр»  в рамках підтримки Всесвітньої  акції «Година Землі – 2025»   (березень 2025 року);
  • Участь у міському  конкурсі «Еко-крок «Рідна Земля закликає до дій» (квітень 2025 року) III місце за роботу «Земля – наш спільний дім, бережемо все у нім» (вихователь Колощук Т.В.);
  • Участь  в заході  «STEM- тиждень-2025» (квітень 2025 року);
  • Участь у міському фестивалі-огляді фахової майстерності  педагогів  закладів дошкільної освіти  «Світ дошкілля», де  у номінації «Інноваційні ідеї в освітньому процесі закладу дошкільної освіти» посіли  II місце (вихователі Шевельова Ю.В., Колосок О.А.) (травень 2025 року)
  • Долучились до конкурсу «Сонячний лепбук: мандрівка до енергії майбутнього» в рамках підтримки Днів Сталої енергії (травень 2025 року).

Педагогічні працівники були активними учасниками міжнародних, Всеукраїнських та обласних конкурсів, виставок, науково-практичних конференцій, вебінарів, семінарів цифрового видавництва МСFR, Всеосвіта та інших.

– вихованець старшої групи «Дзвіночок» Середа Михаїл нагороджений  дипломом (І місце) за успішно пройдений Всеукраїнський різдвяний творчий конкурс «Різдво завдяки тобі» (вихователь Михайличенко Ю.М.);

– вихованиця  старшої групи «Дзвіночок» Федченко Анна нагороджена дипломом (ІІ місце) за успішно пройдений літературний конкурс до дня народження Лесі Українки «Україна в барвах слова» (вихователь Михайличенко Ю.М.);

– вихованиця  старшої групи «Дзвіночок» Сухоставець Катерина нагороджена дипломом І премії Всеукраїнського  конкурсу мистецтв «Кольорові вогники» (вихователь Михайличенко Ю.М.);

– вихованиця  старшої групи «Дзвіночок» Ліфер Поліна нагороджена дипломом І премії міжнародного багатожанрового конкурсу мистецтв «Тарасові витоки» (вихователь Михайличенко Ю.М.);

– вихованиця  старшої групи «Дзвіночок» Федченко Анна нагороджена дипломом І премії Всеукраїнського багатожанрового патріотичного конкурсу мистецтв «Нащадки Кобзаря» (вихователь Михайличенко Ю.М.);

– вихованиця  молодшої групи «Барвінок» Федченко Валерія нагороджена дипломом І премії Всеукраїнського багатожанрового патріотичного конкурсу мистецтв «Нащадки Кобзаря», вірш «Зацвіла в долині червона калина» (вихователь Молявко Н.В.);

–  вихованиця  молодшої групи «Барвінок» Федченко Валерія нагороджена дипломом І премії Всеукраїнського конкурсу мистецтв «Родина. Дім. Мистецтво», вірш «З Україною в серці» (вихователь Молявко Н.В.);

– вихованиця  молодшої групи «Барвінок» Федченко Валерія нагороджена дипломом (І місце) за успішно пройдений міжнародний літературний конкурс до дня народження Лесі Українки «Україна в барвах слова», вірш «На зеленому горбочку»  (вихователь Молявко Н.В.);

– вихованець молодшої групи «Барвінок» Блюсенко Артем нагороджений  дипломом (ІІ місце) Всеукраїнського конкурсу дитячо-юнацької творчості до Дня захисників та захисниць України «Перемога» (вихователь Молявко Н.В.)

– вихованиця  молодшої групи «Веселка» Могилевська Аліса нагороджена дипломом (ІІ місце) Всеукраїнського конкурсу «Всезнайки»  (вихователь Шинкаренко Н.Б.)

– вихованиця  молодшої групи «Веселка» Гонтовська Мія нагороджена дипломом (ІІІ місце) Всеукраїнського конкурсу дитячо-юнацької творчості «Зимова Україна»  (вихователь Шинкаренко Н.Б.)

Протягом року наш заклад підтримував наших захисників, та зробив свій внесок у Перемогу – працівники в’язали шкарпетки для воїнів, каштеляна шила ноші та захисні пончо для воїнів, разом з батьками збирали кришечки з пластикових пляшок, виготовляли окопні свічки, сушили сухарики,  передали  для солдат різні смаколики, ліки, засоби гігієни, продукти харчування, дитячі малюнки та поробки.

Велика увага приділялася засвоєнню програмових знань та норм дітьми за освітніми напрямами.  Відповідно Плану роботи закладу дошкільної освіти на 2024/2025 н.р.  проведено  моніторинг визначення рівня досягнень дітей за освітніми напрямами у  1 кварталі навчального року та за рік. Оцінка рівня засвоєння дітьми програмових вимог проводилася на основі систематичних спостережень за освітнім процесом у групах, аналізу діяльності дітей на заняттях, результатів предметно-практичної діяльності дошкільників у повсякденному житті.  Отже, виходячи з результатів оцінювання досягнень дітей за освітніми напрямами, які узагальнені у відповідних таблицях, діаграмах можна зробити наступні висновки: кожна дитина в певній мірі реалізувала свій потенціал, вона жила та діяла на рівні своїх оптимальних вікових і індивідуальних можливостей. Протягом року чітко простежується як загальна тенденція позитивної динаміки змін щодо підвищення рівня знань, умінь, навичок та ставлень дітей, так і тенденція позитивної динаміки змін кожної дитини. Це свідчить про те, що педагоги зуміли відшукати найефективніші індивідуальні методи освітньої роботи. За результатами моніторингу надані деякі рекомендації щодо поліпшення освітнього процесу, який сприяє підвищенню рівня засвоєння дітьми програмових вимог за освітніми напрямами Базового компонента.

 

 

 

Порівняльна шкала коефіцієнта сформованості рівнів знань у дітей у жовтні 2024 року та квітні 2025 року

 

 

Створення  внутрішньої системи — стратегічне рішення закладу освіти. Воно може допомогти поліпшити його загальну дієвість та забезпечити міцну основу для ініціатив щодо ефективного та сталого розвитку. У цьому році було проведено внутрішній моніторинг за напрямом «Фахова діяльність педагогічних працівників закладу дошкільної освіти», підведено підсумки, визначені напрями роботи. За підсумками моніторингу визначено, що робота була ефективною, сприяла підвищенню фахового рівня, всі форми методичної роботи носили науково-методичний та пізнавальний характер, що сприяло розвитку творчої активності педагогів, підвищенню рівня їх інноваційної компетентності. Також були визначені найбільш соціально-активні педагоги, які підвищують рейтинг закладу дошкільної освіти серед закладів освіти міста та працюють на його імідж, а саме: Шевельова  Ю.В., Колосок О.А., Михайличенко Ю.М., Молявко Н.В., Колощук Т.В., Волкова М.О.

Протягом навчального року педагогічні працівники закладу ділилися своїм досвідом роботи зі студентами та викладачами кафедри дошкільної і початкової освіти СумДПУ ім. А.С.Макаренка. Вихователі Колосок О.А. та  Шевельова Ю.В.  поділилися своїм досвідом використання мнемотехніки у роботі з дітьми дошкільного віку та презентувала посібники, які виготовили власноруч. Музичний керівник Волкова М.О. розкрила таємниці проведення  нейровправ на музичних заняттях з дошкільнятами з метою розвитку темпу, ритму, моторики рук і синхронізації півкуль головного мозку. Вихователі Молявко Н.В. та Михайличенко Ю.М. продемонстрували використання логічних блоків Дьєнеша для формування логіко-математичної компетентності дітей дошкільного віку та виділили основні етапи роботи з блоками, використовуючи  багато різних цікавих форм роботи.

Педагогічні працівники закладу дошкільної освіти є учасниками довготривалого міського проекту «Територія цифрової компетентності», який сприяє підвищенню ефективності проведення сучасного освітнього процесу в дистанційному форматі. Також учасниками платформи «Ментальна підзарядка», яка широко описує сучасну проблему вигорання педагогів. Проєкт: «Психологічна компетентність сучасного педагога», де розкриваються основні психологічні аспекти сучасного педагогічного працівника. Проєкт «STEAM освіта в дошкіллі», де розкриваються поняття розвитку науково-технічного напряму в навчально-методичній діяльності на всіх освітніх рівнях. Також організовані цикли зустрічей «Інклюзія в освіті – місія здійснена», які допомагають педагогічним працівникам які реалізують інклюзивне навчання основною метою є підвищити професійний рівень педагогів щодо соціальної адаптація та інтеграції в суспільство дітей з ООП.

У зв’язку з наданням інклюзивного навчання в закладі освіти на постійній основі працювала команда психолого-педагогічного супроводу дітей з ООП. Протягом 2024/2025 навчального року проходило 5 засідань на яких розглядались питання створення ІПР, моніторинг розвитку дітей, аналіз виконання ІПР та досягнення проведення корекційно-розвиткових занять.

Особливу увагу педагогічний колектив приділяє питанню вдосконаленню успішності адаптації дітей раннього віку до нових умов життя в закладі дошкільної освіти. З метою уникнення труднощів у перші тижні адаптаційного періоду педагоги намагаються створити комфортні, наближені до звичних для дітей умов життя. За результатами анкетування та діагностики вихователі і практичний психолог прогнозують можливий перебіг адаптації, виявляють групи «ризику». З метою інформаційного супроводу батьків педагоги розробили педагогічний порадник та створили сторінку на Інтернет – сайті.

Одним з головних завдань функціонування закладу дошкільної освіти є взаємодія з сім’єю. Родина і заклад дошкільної освіти – два суспільних інститути, які закладають фундамент майбутнього дитини. У нас одна мета: виховати здорову, соціально адаптовану, всебічно розвинену людину з високим інтелектуальним, творчим та духовним потенціалом.

Педагоги закладу активно співпрацювали з батьками, вчасно відгукувались на їхні запити, залучали членів сімей до освітнього процесу групи та життя садочку. Педагоги організовували свою дистанційну роботу з батьками за допомогою різних каналів комунікації соціальні мережі Viber, Telegram та платформи Google Classroom. Педагоги знімали відео – заняття, поширювали дидактичні ігри, пальчикові вправи, фізкультхвилинки, казки, повчальні бесіди, міркування. Вихователі здійснювали посилання для батьків на цікаві дитячі сайти, запрошували до перегляду повчальних дитячих передач, тощо. Всю свою роботу поширювали на Google диск закладу освіти.

Аналіз результатів дистанційної роботи за 2024/2025 навчальний рік показав, що вихователі закладу освіти відповідно до свого перспективного та календарного планування проводили на задовільному рівні.

Велика увага в ДНЗ приділяється  виконанню в повному обсязі мовного законодавства України в частині застосування державної мови в закладі. Посилилася робота з популяризації української мови серед дітей через участь в різноманітних навчально-виховних  та культурно-просвітницьких заходах.  До Дня Рідної мови по закладу проходив захід «Рідна мова – душа нації».

У ДНЗ постійно проводиться робота щодо протидії булінгу. Педагогічний колектив забезпечує створення у закладі освіти безпечного освітнього середовища, вільного від насильства та булінгу (цькування). Видано відповідні накази, розроблено всі відповідні документи щодо протидії булінгу, інформація розміщена на сайті ЗДО та в інформаційних куточках. На нарадах при завідувачу, педагогічних радах, виробничих нарадах постійно виноситься питання щодо протидії булінгу в закладі. У 2024/2025 н.р. не було зафіксовано випадків булінгу.

Організація харчування здійснювалася згідно законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист населення від інфекційних хвороб», «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів»; постанови КМУ від 24.03.2021 № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»); наказу Міністерства аграрної політики та продовольства України від 01.10.2012 року № 590 «Про затвердження Вимог щодо розробки, впровадження та застосування постійно діючих процедур, заснованих на принципах Системи управління безпечністю харчових продуктів (НАССР)» (із змінами); Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах 17 (із змінами) (наказ від 17.04.2006 № 298/227). У закладі освіти було організоване дворазове харчування здобувачів освіти (сніданок та обід). Пільгове харчування отримували: діти, позбавленні батьківського піклування – 1, діти з малозабезпечених сімей – 1; діти з інвалідністю – 2; діти батьки яких є захисниками/захисницями України (УБД) – 19; діти батьки яких є загиблими захисниками/захисницями України – 6; діти із числа внутрішньопереміщених – 25; діти, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів – 57; діти із багатодітних сімей – 5,  діти з ООП (інклюзивне навчання) – 6.

Фінансова діяльність закладу дошкільної освіти впродовж 2024/2025 н.р. була спрямована на створення безпечних та належних умов для здійснення освітнього процесу, підтримку життєдіяльності закладу. З метою підготовки до нового 2025/2026 навчального року також спільними зусиллями адміністрації, працівників та батьків вихованців (за згодою) плануємо провести певні заходи, зокрема:

– впорядкування ігрових ділянок та фарбування споруд;

– заміну піску в пісочницях;

– поточний ремонт приміщень закладу;

-проведення перевірки відповідності електротехнічного обладнання, вимірювання контуру заземлюючих пристроїв, опору ізоляції силових та освітлювальних електропроводок

За навчальний рік з міського бюджету були виділені кошти на придбання товарів і предметів на суму – 151978,68 грн

З них:      90604.56 грн – бюджетні кошти

КЕКВ 2210  «Предмети матеріали, обладнання та інвентар»

Господарчі товари (пензлики, валики, килимки,  тримачі для паперових  рушників,  гратка  вентиляційна, кліщі переставні) :   –   3672,66 грн

Знаряддя (віники, мітли, шпателі, щітки , полотери, черенки на лопати) –               569,45грн.

Столярні вироби (дверна коробка, дверне полотно,  упор дверний, фурнітура різна) –    2839,49грн.

Будівельні товари (кути, диски, дюбелі, цвяхи, саморізи, шурупи, кріплення, круги по металу,  свердла, стрічки малярні та шліфувальні, шпаклівка,профілі та поріжки)     –   4101,65 грн.

Фарби, емалі, розчинники, клей різний :     6310,25грн..

Миючі та чистячи засоби (порошок пральний, засіб чистячий та миючий, білизна, сода кальцинована,  папір туалетний, пакети для сміття,  мило туалетне та господарське)  –  9586,77грн

Канцтовари( папір ксероксний, файли,  стрижені, скотч):      3094,98грн

Сантехнічні матеріали (крани кульові,  змішувачі, коліна, муфти, труби, сифони) –  4690,03грн

Електротовари  (лампа ЛЕД, розетки, коробки,  подовжувачі, трійники, розетки, вилки, кабель) –     5806,68грн

Машина пральна:   19999,00грн.

Стрімянка алюмінієва:    2301,70грн.

Подарунки новорічні (солодощі):    6400,00грн.

Утеплювач труб:   1556,00грн.

Дизпаливо в талонах:   19675,90грн.

КЕКВ 2220  Медикаменти та перев’язувальні матеріали  1460, 00грн.

Медичні товари -1460,00грн.

Товари для Пункту  Незламності та для укриття: благодійні кошти:

59 914,12 грн.  (від Управління освіти і науки СМР)

КЕКВ 2240 «Оплата послуг»

Всього- 123598,11 грн.

–         Послуги  зв’язку     – 16572,73 грн.

–         Послуги охорони закладу  – 6600,00 грн.

–         Послуги дератизації, дезінсекції – 6444,80 грн.

–         Послуги з оперативного і технічного обслуговування та поточного ремонту електрообладнання та електромереж  – 24660,70 грн.

–         Послуги з адміністрування  програмного забезпечення комп’ютерних програм – 13500,00 грн.

–         Експлуатаційні послуги, пов’язані з утриманням прибудинкових територій –  26923,80 грн.

–         Послуги заправки картриджів –  4170,00 грн.

–         Послуги гідравлічних випробувань та промивки системи опалення –  6646,74 грн.

–         послуги проведення бактеріологічного та санітарно-хімічного дослідження води питної,проведення вимірів мікроклімату, проведення вимірів освітлення -2629,56 грн.

–         дослідницькі послуги – лабораторні дослідження -2773,26 грн.

–         Послуги  повірки вогнегасників  –  2230,00 грн.

–         Послуги повірки кран – комплектів – 750,00 грн.

–         Послуги повірки манометрів   –  163,76 грн.

–         послуги повірки вагів та гир  –  2044,56 грн.

–         Послуги вимірювання опору  розтікання  контуру заземлення – 3008,20 грн.

–         Послуги з поточного ремонту та технічного обслуговування  обладнання системи вентиляції  –  880,00 г

– Послуги з цілодобового спостереження за установкою пожежної сигналізації з виводом інформації про стан Систем на пульт пожежного спостереження – найпростішого укриття в будівлі – 1200,00 грн.

 

Ми не мали можливості суттєвого поповнити матеріальну базу освітнього процесу. Незважаючи на це, матеріально-технічна база закладу залишається на достатньому рівні, що дає можливість організовувати освітній процес відповідно діючих вимог: розвивальні локації груп забезпечені ігровим та навчально-дидактичним обладнанням відповідно до Примірного переліку ігрового та навчально-дидактичного обладнання на 70%. Усі групові приміщення, зали та кабінети, де проходить організована діяльність із дошкільниками устатковані сучасними дитячими меблями. Забезпеченість 100%.

До послуг вихователів для організації освітньо-виховного процесу –10 телевізорів, 2 комп’ютери, 2  ноутбуки, мультимедійна система.

Медичний кабінет забезпечений лікарськими засобами (95%) та медичним обладнанням на 95% (відповідно обов’язкового переліку).

Територія закладу облаштована по-сучасному. При її оформленні   використовувались  елементи сучасного ландшафтного дизайну.

Про використання коштів на сайті закладу щомісячно  розміщуються  звіти у розділі «Фінансова звітність».

У ДНЗ проводиться системна робота щодо забезпечення виконання вимог Конституції України, Закону України «Про звернення громадян» та Указу Президента України від 07.02.2008 № 109/2008 «Про першочергові заходи щодо забезпечення реалізації та гарантування конституційного права на звернення до органів державної влади та органів місцевого самоврядування», постанови КМУ «Про затвердження класифікатора звернень громадян», Інструкції з діловодства за зверненнями громадян в органах державної влади і місцевого самоврядування, об’єднаннях громадян, на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності, в засобах масової інформації, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 14 квітня 1997 року № 348 (зі змінами).

Особистий прийом громадян здійснюється завідувачем Сумського ДНЗ № 6 «Метелик» Барабан О.М. та його заступниками: Будік Л.В.,  вихователем-методистом, Біліченко Г.І. заступником  завідувача господарства згідно з функціональними обов’язками.

У період з 01.09.2024 року по 30.05.2025 року до керівника закладу надійшло 12 звернень,  всі на особистому  прийомі.

Найчастіше громадяни зверталися з таких питань:

  • влаштування дітей до закладу дошкільної освіти;
  • харчування дітей пільгових категорій;
  • питання про температурний режим в ЗДО;
  • про правила нарахування батьківської плати;
  • про організацію освітнього процесу в умовах воєнного стану.
  • про укриття

На офіційному веб-сайті закладу створена відповідна сторінка, на якій відвідувачі мають змогу залишити своє повідомлення, звернення, запитання чи пропозицію. Кожне звернення не залишається поза увагою адміністрації.