Творча дитина (Поради від музичного керівника Іщенко Тетяни Василівни)

Як розуміти, який вид діяльності дитині по душі? Іноді діти не можуть самі визначити, який вид діяльності їм дійсно до душі. Аби зрозуміти, що подобається дитині найбільше, потрібно поспостерігати за нею у момент самостійних дій та проаналізувати:

  • чи проявляє дитина самостійність у доборі матеріалів для діяльності;
  • чи вміє дитина долучити до дії своїх товаришів; як вона домовляється з ними про хід діяльності;
  • чи проявляє дитина наполегливість у досягненні поставленої мети діяльності;
  • чи отримує дитина задоволення від самого процесу діяльності;
  • чи має місце творчість в обраному дитиною виді діяльності .

Що таке дитяча творчість? Це напружена робота, якій передує тривалий період накопичення дитиною вражень про навколишній світ.

Коли починається? З народження дитині властивий потяг до казок, віршів, музики, картин, а отже мистецтва. Її приваблюють ритмічні рухи, музичні звуки, яскраві кольори, виразна міміка, голоси. Усе це поступово формує естетичне сприймання, враження та уявлення – матеріал для творчої діяльності.

Як проявляється?Дитяча творчість пов’язана з грою. Коли діти захоплені, вільні, безтурботні, творче рішення приходить ніби саме собою:діти дивуються, радіють неочікуваному результату. Творчі прояви матимуть місце там, де не будуть забороняти, стримувати, нав’язливо повчати. Надмірне опікування також заважає прояву дитячої творчості: нав’язливу допомогу дитина може сприйняти як порушення меж її особистої свободи. Вчіть дитину прислухатися до власної інтуїції і разом із запитанням « Як ти вважаєш?» частіше ставте дитині « Що ти відчуваєш?»

Матеріали для творчості. Підготуйте матеріали, які завжди будуть доступні дитині. Неважливо, як саме дитина їх використає – за прямим призначенням чи ні. Головне, щоб була змога діяти, експериментувати, пізнавати властивості, способи дії з тим чи тим предметом.

Типи творчих завдань.

Зображувальні-на малювання різними матеріалами; на різну техніку виконання  малюка; на закінчення розпочатого малюнка; на малювання із закритими очима на конструювання.

Словесні-на добір рими, складання початку та закінчення вірша; на фонетичне розрізнення звуків та добір варіантів їх застосування, завдання у віршах – діалогах; завдання – загадки.

Логіко- математичні –на добір форми, кольорів, величин, чисел.

Музично – творчі завдання

  • вигадати мелодичні поспівки;
  • співати різними голосами;
  • вигадати танець під музику;
  • вигадати танець під невластиву образу музику;
  • вигадати танець чудернацького персонажу;
  • передати образ за допомогою пантоміми;
  • музикувати в шумовому оркестрі.

Памятка

  1. Спонукайте дитину пізнавати навколишній світ.
  2. Ненав’язливо підтримуйте прагнення дитини до творчості.
  3. Відповідайте на численні дитячі запитання.
  4. Знаходьте слова підтримки щодо творчих пошуків дитини з симпатією та теплотою.
  5. У жодному разі не оцінюйте дитячу творчість негативно.
  6. Щиро співчувайте невдачам дитини.
  7. Будьте терплячі щодо « дивних» творчих ідей дитини.

Шановні батьки! Не приховуйте власні творчі прояви та експериментуйте. Креативність має випромінювати добро, дарувати радість і задоволення дітям. Тоді вони неодмінно « включаться» в процес.