Група молодшого дошкільного віку «Калинка»

Шевельова Юлія Вікторівна

вихователь, ІІ категорія

Молявко Наталія Володимирівна

Сема Наталія Миколаївна

помічник вихователя

Девіз групи:
“Калинка" –  це радість,
“Калинка" –  це сміх,
“Калинка" –  гостинно зустріне усіх,
Тут казка живе, тут веселковий рай,
Тут сміху дитячого б'є водограй.
Тут Творчість гніздечко звиває своє,
Тут Логіка дітям уроки дає.
Тут Дружба заспівує пісню дзвінку,
Щоб діти щасливо росли у  садку.

Спираючись на думку відомого філософа Аристотеля, можемо зробити висновок, що розум полягає не лише у знанні, але й в умінні застосовувати ці знання. Тому перед педагогами постає завдання соціалізувати дітей. Виконуючи його, педагоги працюють за напрямками мнемотехніки, паличок Кьюізенера та активно впроваджують нетрадиційне малювання.

В дошкільному віці переважає наочно-образна пам’ять, запам’ятовування має переважно мимовільний характер: діти краще запам’ятовують події, предмети, факти, явища, що близькі до їхнього життєвого досвіду. Тому вся нова інформація, нові знання мають спиратися на життєвий досвід дітей. Ми створюємо асоціації із добре знайомими поняттями, і отримуємо бажаний результат. Використання технології «Мнемотехніка» в освітньому процесі спільної та самостійної діяльності сприяє:  розвитку пам'яті, уваги, образного мислення; вмінню дітей перетворювати абстрактні символи, образи; розвитку вміння працювати за зразком, за правилами, слухати дорослого і виконувати його інструкції; розвитку творчих здібностей дітей, вмінню самим складати схеми і відтворювати їх; розвитку зв'язного мовлення, розширення і збагачення словникового запасу дітей; розвитку дрібної моторики руки; розвитку вміння вирішувати інтелектуальні і особистісні завдання адекватно віком, застосовувати знання і способи діяльності у вирішенні завдань.

Лічильні палички Кюїзенера доцільно застосовувати для засвоєння дошкільниками елементарних математичних уявлень. Також ці матеріали сприяють розвитку дрібної моторики, сенсорних здібностей, зв'язного мовлення, творчого потенціалу, фантазії дітей, навичок моделювання й конструювання, логічного мислення, уваги, пам'яті, виховують самостійність, ініціативу, наполегливість у досягненні мети.

Зображувальна діяльність має надзвичайно важливе значення для всебічного розвитку особистості. В процесі створення зображення у дитини формуються такі якості, як спостережливість, естетичне сприйняття, художній смак та, звичайно, творчі здібності.

У дітей задіюються всі можливі сенсомоторні рецептори. Вони вчаться створювати гарні зображення, радіти їм, вірити в свої сили, координувати дії ока, руки, кисті. Завдяки нетрадиційним технікам дитячі малюнки стають змістовніші, привабливіші, виразніші, емоційніші. Навчившись виражати свої почуття на папері (і не тільки), дошкільники краще розуміють почуття інших, вчаться долати сором’язливість, страх перед малюванням, перед тим, що нічого не вийде, проявляють свої нахили, здібності, обдарування, уяву, фантазії. Важливо, що кожна дитина вчиться працювати на своєму рівні здібностей.