Вас вітає фізичний інструктор ЗДО № 6 «Метелик»!

Чигрин Оксана Олександрівна

інструктор з фізичної культури, спеціаліст І категорії

Фізичні вправи можуть замінити 
безліч ліків , але жодні ліки у світі  не
можуть замінити фізичні вправи.
Навчити дитину змалечку берегти своє здоров'я – завдання батьків і педагогів. Дуже важливо з раннього дитинства сформувати валеологічний світогляд, мотивацію вести здоровий спосіб життя. Необхідно викликати у дітей прагнення зберігати і зміцнювати своє здоров'я, переконати у тому, що здоров'я кожного значною мірою залежить від способу життя, сформувати поняття про те, що здоров'я – основа щастя людини.

Уся навчально-виховна робота з фізичного виховання дітей раннього та дошкільного віку здійснюється з урахуванням стану здоров’я, самопочуття, рівня фізичного та психічного розвитку і підготовленості дітей, родинних побажань і пропозицій. Фізичне виховання в закладі дошкільної освіти реалізовується шляхом проведення обов’язкових занять відповідно до розкладу та режиму, виконання фізкультурно-оздоровчих заходів. Сумарний обсяг рухової активності, що здійснюється дітьми у процесі щоденної життєдіяльності, базується на їх індивідуальних можливостях та задовольняє їх біологічну потребу в руховій активності, звички до здорового способу життя.
Рухова активність дітей дошкільного віку є природною біологічною потребою, ступінь задоволення якої багато в чому визначає подальший структурний і функціональний розвиток дитячого організму.
Інструктор з фізичного виховання нашого закладу працює над проблемою:Глайдінг при роботі з дітьми дошкільного віку”. Пропонуємо детально розглянути дану технологію.
Глайдінг – це поєднання інтенсивного тренування і розваги.
Суть глайдінгу полягає в тому, що завдяки глайдам звичайні вправи із аеробіки та фітнесу за рахунок додаткового навантаження набувають нового змісту.
Переваги глайдінгу:

  • поліпшення координації рухів, тренування вестибулярного апарату, формування правильної постави і виправлення недоліків фігури;
  • профілактика плоскостопості завдяки участі декількох груп м’язів, які не задіяні під час виконання звичайних вправ;
  • підвищення витривалості при виконанні вправ у середньому та високому темпі;
  • незвичність занять, можливість додаткового навантаження за допомогою ковзаючих рухів;
  • відмінне задіяння глибинних м’язів, м’язів преса і спини.
  • Правильно вибравши траєкторію руху, можна виконувати вправи на будь-яку групу м’язів.
  • простота тренажерів (дисків-глайдів) дає можливість займатися в домашніх умовах;
  • практично повна відсутність протипоказань;
  • можливість модифікувати вже відомі вправи, доповнивши їх дисками.

У закладі функціонує Гурток зі степ-аеробіки «Маленькі грації»
Степ – аеробіка  – комплекс ритмічних рухів під музичний супровід з використанням степ – платформи.

Степ-аеробіка — це тренування, в основу якого покладено різні способи спуску та підйому на спеціальну степ-платформу. При виконанні вправ на степ – платформах, всупереч існуючій думці, навантаження на ноги не більше, ніж при виконанні інших видів вправ. Під час занять на степ-платформах покращується вентиляція легенів, поступово формуються навички правильного дихання під час рухів. Ці заняття цілком підходять для дітей різних вікових груп і різного рівня підготовленості.

Консультація для батьків
Фізкультурно-оздоровча робота вдома
Шановні батьки, піклуючись про фізичний розвиток, оздоровлення та загартовування Вашої дитини вдома, користуйтеся низкою наданих порад:

  • Привчайте дитину до дотримання вдома режиму дня, санітарно-гігієнічних та культурно-гігієнічних вимог.
  • Виконуйте щоденно разом з дитиною ранкову гімнастику, проводьте загартувальні процедури, виходьте на прогулянку.
  • Облаштуйте в квартирі спортивний куточок.
  • Розвивайте в дитини вміння виконувати вправи з основних рухів – вправляйте в ходьбі, бігу, стрибках, повзанні, лазінні, утриманні рівноваги, виконанні вправ із м'ячем.
  • Грайте разом з дитиною в рухливі та спортивні ігри, які сприяють розвитку гнучкості, швидкості, спритності, зокрема на свіжому повітрі.
  • Організовуйте у вихідні дні пішохідні прогулянки, туристичні походи.
  • Катайтеся разом з дитиною на санчатах, ковзанах, лижах, велосипедах, роликах, грайте в бадмінтон, теніс, футбол, баскетбол, хокей, в ігри з м'ячем, стрибайте через скакалку тощо.
  • Плавайте та грайте разом на воді в теплу пору року, а також привчайте дитину приймати літній душ – це сприяє загартовуванню організму та зміцненню нервової системи.
  • Піклуйтеся про забезпечення дитячого організму необхідними вітамінами, зокрема у весняну пору року. Вводьте до щоденного раціону дітей сезонні овочі та фрукти.
  • Беріть участь разом з дитиною у святах, розвагах, Днях здоров'я, які проводять у дитячому садку.
  • Відвідуйте батьківські збори, конференції, лекції з питань фізичного виховання дітей, організовані педагогами дошкільного навчального закладу. Дотримуйтеся наданих під час цих заходів рекомендацій.

 «ЯК ЗБЕРЕГТИ СВОЄ ЗДОРОВ’Я»

            Шановні батьки не забувайте, що ключ до успіху в зміцненні і збереженні здоров,я вашої дитини – в розумному фізичному, інтелектуально-особистісному розвитку.
Якщо ви, батьки зараз приділите достатньо уваги здоров’ю своєї дитини, то в майбутньому він обов,язково оцінить вашу турботу і увагу про нього, він назавжди буде вам вдячний за найважливіший подарунок у житті кожної людини–здоров’я…

Оздоровлення малюка має включати в себе різні компоненти, сукупність яких можна назвати як «здоровий спосіб життя» дитини. Здоров’я дитини забезпечується за допомогою організації здорового способу життя, компо-нентами якого є:

– фізичне здоров,я дитини (загартовування, правильне харчування, режим дня, гімнастика, рухливі ігри, особиста гігієна та ін)
– психологічне здоров,я дитини (інтерес, бажання, потреби, емоційний ко-мфорт)
– соціальне здоров,я (поведінка, спілкування, досвід, практика)
– моральне здоров’я (здоровий спосіб життя, дружба, доброзичливість, співробітництво)
– інтелектуальне здоров,я (навички, знання, здібності, вміння)

Ось ці всі компоненти потрібно внести в життя дитини, щоб зберегти і зміц-нити здоров’я малюка. Раціональна організація рухової активності – важлива умова для росту і розвитку дитячого організму, адже чим активніше пра-цюють м,язи, тим більш життєздатний чоловік. Навантажуючи м’язову си-стему ми не тільки виховуємо дитину сильним і спритним, а й розвиваємо його внутрішні органи, серце, легені, таким чином напружена робота ске-летно-м,язової система веде до вдосконалення всіх органів і систем, робить організм дитини особливо міцним, а головне здоровим.

       Приділіть увагу психічному здоров’ю – адже щаслива той дитина, якій ком-фортно і затишно.

        Режим дня дитини, повинен бути стабільним, гнучким і динамічним, пови-нен передбачати різноманітну діяльність дитини з урахуванням стану здо-ров’я дітей та вікових особливостей. Батьки та педагоги ми не повинні забу-вати, що потрібно створювати такі умови, які б задовольняли дитячу цікавість. У дітей має бути насичене різними подіями життя! І тоді вашому малюкові часу хворіти просто не буде …

       Турбота про розвиток і здоров,я дитини починається з організації здорового способу життя, як у сім,ї, так і в дитячому саду. Адже здорова дитина сьогодні – наше успішне завтра.