• м.Суми, 40024, вул. Харківська, буд. 10
  • 0542-36-31-28 – Завідувач Петросян Валентина Василівна

До відома





Перехід від дошкільного до шкільного віку дитини називають малою кризою, критичним віком. Пристосування шестирічних дітей до шкільного життя залежить від сформованості в них готовності до навчання у школі. А засвоєння програмового матеріалу в першому класі вимагає від шестирічного учня такого рівня загально психічного розвитку, який би допоміг дитині успішно включитись у навчальний процес і адаптуватись до нього.

Проблема наступності між дошкільною, початковою, середньою ланками-одна зі складних проблем загальної освіти треба розглядати наступність як забезпечення безперервної освіти з урахуванням самоцінності певного віку, як перспективність розвитку особистості. На сучасному етапі розвитку суспільства держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти. Згідно із Законом України «Про дошкільну освіту» вона є обов’язковою первинною складовою системи безперервної освіти. Бо для успішного навчання у школі і для всього подальшого життя людини особистісний розвиток у дошкільному віці має велике значення. Підготовка дитини до навчання у школі – важливе завдання дошкільного виховання, що пов’язане з питанням наступності в роботі дошкільного навчального закладу і школи, дошкільної і початкової освіти.

Наступність у навчанні – це установлення необхідного зв’язку та правильне співвідношення між частинами навчального пер мета на різних ступенях його вивчення. Наступність передбачає послідовність, систематичність подачі та засвоєння нового навчального матеріалу з опорою на вивчений, з урахуванням рівня розвитку учня.

Двосторонній зв'язок ЗДО та НУШ здійснюється в наших установах за такими напрямами:

  1. Між педагогічними колективами:

  • взаємовідвідування занять і уроків;

  • спільні педради, консультації, семінари.

Ці заходи дають можливість вихователям і вчителям взаємозбагачуватись знаннями стосовно програмових вимог, форм і методів роботи з дітьми в ЗДО та школою; виявляти недоліки що заважають здійсненню наступності в роботі, визначати способи вдосконалення освітньої роботи.

  1. Між дитячими колективами ЗДО та школи:

  • екскурсії;

  • свята;

  • виставки;

  • розваги.

Таке спілкування позитивно впливає на взаємовідносини між дітьми на формування правильних взаємин, культури поведінки, дисциплінованості, почуття обов’язку та інших якостей, потрібних майбутнім учням.

  1. Спільна робота ЗДО і школи з батьками:

  • батьківські збори майбутніх першокласників,

  • тематичні виставки,

  • консультації,

  • лекторії,

  • спільні виховні заходи.

Ми бачимо які батьки приходять до нас останнім часом, тому дуже важливо щоб вони чули про вирішення проблем виховання та навчання не лише від вихователів але й від майбутнього вчителя.

Роботу по забезпеченню наступності в освітньому процесі ЗДО і школи починаємо з укладання угоди між нашими освітніми закладами; вона укладається до 01.09.кожного року і обумовлює подальші відносини між двома установами. В ЗДО в річний план роботи, як його частина, вноситься план заходів які розробляються завідувачем, вихователем-методистом, заступником директора школи. Заходи плануються на весь рік і передбачають визначення перспектив розвитку. По ЗДО видається наказ «Про перспективність і наступність у роботі дошкільного навчального закладу (ясла-садок) № 6  «Метелик» і початкової школи ЗОШ № 9»

Першого вересня кожного року діти старших групи приймають участь в шкільних урочистостях до Дня  знань, а в кінці вересня учні першого класу запрошується на святкування Дня довкілля, були запрошені також директор та заступник школи, вчитель першого класу та майбутній вчитель. І дошкільнята і первачки були дуже задоволені. Вчорашні дошкільнята, а сьогодні вже учні пишалися своїм новим статусом. Уже в жовтні на перших батьківських зборах батьки старшої групи знайомляться з програмою, завданнями, які будуть вирішуватися протягом навчального року, знайомляться зі своїм майбутнім учителем.

Протягом жовтня – листопада вчителі початкової школи проводять для вихователів старшої групи низку відкритих уроків, а вихователі дають відкриті заняття для вчителів. Таке перехресне відвідування спільне обговорення напрямів роботи сприяє більш тісному контакту між педагогічними колективами, дає можливість визначити хто з дітей і якої допомоги потребує в індивідуальному плані, які конкретні поради саме на цьому етапі підготовки дитини до навчання надати батькам.

Наступний крок – дошкільники на  Дні народження школи, на святі квітів, спільне оформлення виставки дитячих малюнків осінньої тематики.

Планом спільної роботи передбачено семінари - практикуми, міні педрада, розроблення методичних рекомендацій. Учитель першого класу провела гостьовий урок з математики, на який були запрошені діти старшої групи. Вони з великим задоволенням виконували завдання математичного змісту, приймали участь у фізкультхвилинці.

Кожен останній тиждень в ЗДО проходить День здоров’я  за планом інструктора з фізичної культури. Часто на них ми запрошуємо учнів першого класу. Діти старших груп були також присутні на святі Прощання з букварем, у дружньому колі пройшли Різдвяні свята. В плані заходів щодо забезпечення наступності в роботі ЗДО та школи передбачено екскурсія до школи. Діти старших груп разом з вихователем Аллою Олександрівною, Світланою Володимирівною та вихователем-методистом Барабан О.М. були в школі не раз. Вони ознайомились із внутрішнім приміщенням школи, кабінетами, класом, в якому працює їх майбутній вчитель, відвідали бібліотеку, спортивну залу. Пізніше для дітей старших груп було проведено фізкультурне заняття вчителем школи та показана частина уроку з трудового навчання. Така тісна співпраця двох освітніх закладів, наступність в їх роботі дозволяє досягати високого рівня адаптації дітей – дошкільників до нових умов, до нового статусу школяра. Між ЗДО № 6 «Метелик» та закладами загальної середньої освіти підписана спільна угода про співпрацю та план спільних заходів щодо забезпечення наступності.